Bebistankar!

Känns som det börjar närma sig för sömnlösa nätter! Han är snart här, tiden bara flyger förbi och vissa dagar går saktare än andra men nu i 31+ så är han iaf på g :)
Babyproffsen ringde igår och berättade att vår nya fina vagn har kommit och att dom behåller den på lagret så länge vi vill, dom är sååå himla bra och duktiga där så jag är glad att vi har typ handlat ALLT där! Så jag rekommenderar Babyproffsen i Faluland till alla som ska ha barn :D

Vi var på mvc igår och lyssnade på lillen och han hade fina starka hjärtslag 135 låg det runt. Det var FÖRSTA gången han inte sparkade mot apparaten eller "försvann", han kanske var trött och inte orkade leka :)
Allt annat såg bra ut, det var ingen idéoch kolla HB än efter järnfusionen så jag fick spara på mitt blod denna gång, viska ju dit om 2 v igen så då får hon tömma och kolla upp så järnet har blivit stabilt!
Vi fick hem förlossningsplanen också! Herregud fast jag har gått igenom en förlossning så har jag inte några direkta planer hur jag vill ha det.... Vi får se med tiden om jag fyller i mer denna gång. Med Ellie var det "Jag vet inte" "Får se hur jag känner när jag kommer upp".
Jag trodde dock att hysterin skulle starta när jag väl var däruppe men icke, lugn som en filbunke från vi vart inskrivna kl 09 till 02:29 när hon kom ut, barnmorskorna och läkare frågade hela tiden hur jag mådde eftersom det vart att jag fick gå igenom så mycket och att det tog sån tid pga komplikationer. Men fortfarande var jag cool lugn, undrar lite VART den harmonin kom ifrån!
Dom tyckte att det var beundrande att jag var så lugn och inte ens skrek fast att jag var förstföderska och att det var BRA att jag inte var en BOKFÖDERSKA och att jag inte hade 50 A4 sidor med saker jag SKULLE ha eller vad jag förväntade mig. Dom sa att såna som då tar det som det kommer får oftasten positiv förlossning tillskillnad mot tex bokfödersor dom sån som läser alla böcker och får för sig väldigt mycket för dom är visst inte lätta att ha med att göra :D För om det inte går så som dom ville så blir deras förlossning en besvikelse.
Nej, jag ska nog hålla mig till det jag gjorde med Ellie, ta det som det kommer och lyssna på mig och bebis :)

Jag börjar på yoga den 16e januari, det ska bli skönt! Var längesen jag var iväg och andades och arbetade med mitt inre så det ska bli riktigt najs!! Använde mycket Yoga när jag skulle föda Ellie och det gick ju bra förutom att hon inte ville komma ut den vanliga vägen, men jag försökte iaf i ett dygn :D

Försökte få in namnet Milo igen på pojklistan, gick inge bra! Men nu har jag iaf lagt till 2 nya varav ett vi hade på Ellie, Alfons och Lion :)

Ludvig, Elliot,Milton, Alvin,Alfons eller Lion toppar just nu :)

Inhandlat första pyjamasen och bodyn till honom <3



Var in på PoP och kunde inte låta bli, tänk att vi ska ha något sådant litet igen <3
Bodyn är så jäkla snygg och pyjamasen köpte jag mest för att den hade "fötter", han kommer när det är kallt så nu måste man ju tänka till lite :D


Nu ska jag sova en halvtimme fast först måste jag nog borsta tänderna känner jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0