Det finns ingen större sanning!

"Ditt liv är resultatet på alla beslut DU har tagit"


Det är så kraftfullt och det är väldigt sant eller hur??!
varenda litet som stora beslut påverkar ditt liv mer än vad du tror, en själv har sån sjukt stor inverkan på sitt eget liv och tyvärr så är det många som blundar för det.

"Jag kan inte" är det lättaste och dummaste man kan säga!
Med dom orden sänker man sig själv väldigt lågt, självkänslan försvinner och då struntar man i saker hellre än att försöka! Och allt det här var dina ord och ingen annans så då gör man ett val att strunta i saker istället för att försöka att uppnå ett mål som skulle göra dig lycklig, tillfreställd..

Till exempel:
"Ingen idé att söka det jobbet, jag får det aldrig"-
Där har man tryckt ner sig själv så pass att man aldrig våga söka jobbet. och igen det var ditt val, man kan till och med hysa agg mot den som fick jobbet och det är nog inte för att hon eller han fick jobbet utan att DU inte ens tog steget och sökte. Du gjorde inte allt i din makt för att få det, du var feg och hon/han var modig.
Om du i alla fall hade sökt hade du gjort det du kunde för att få jobbet, och om du ändå inte hade fått det så kan man lämna det och säga "JAG gjorde det jag kunde".

Varför skulle DU vara sämre än någon annan, varför skulle du vara mindre värd det jobbet än någon annan??

Att undvika svåra beslut menas inte att dom kommer att försvinna. Utan dom sakerna du aldrig gjorde kommer påminna dig om vad du inte gjorde under din livstid.. I know!
Jag borde ha gjort saker som jag var menad till att göra, men jag var alldeles för feg! Jag kommer att sucka åt DET beslut jag INTE gjorde, men nu vart det så. SÅ jag försöker plocka delar från det och pyssla ihop något annat av den..
Förstå mig rätt, jag ångrar inte mitt liv jag har NU.. Jag ångrar aldrig någonting och jag gräver inte ner mig "Om jag bara hade gjort så..." " Vad hade hänt om jag hade..."
Så tänker jag inte utan jag försöker pick up the pieces och göra något av det istället. Förflutna är det ingen idé att man ångrar för det kan man inte göra någonting åt MEN framtiden kan du alltid påverka, så att gräva ner sig om tidigare beslut man har gjort och skylla på det är slöseri med livet.
Vi vet inte hur länge vi får vara här så varför inte försöka uppnå maximal tillfredställdhet??

Jag tänker i alla fall göra ett försök! Det börjar sakta men säkert, när ens liv gör dom här livsavgörande besluten så tar det ett tag att hitta vem man är igen. Men nu har jag vart mamma i 17 månader och ja en till kommer snart men jag kan börja smått och jag börjar med körkort..Sen börjar träningen, mammaledig... Sen ska det fyllas på så JAG får uppleva maximal tillfredställdhet. Jag har ett bra liv, mina barn, mitt hus, min sambo förgyller min vardag och jag älskar dom högt men det är fortfarande inte dom jag lever igenom utan JAG ska leva genom mig själv och tillfredställa mig själv så högt jag kan!

Så när jag är klar ska jag känna mig tillfeds med mig själv och min roll som mamma och sambo, mitt jobb, mina val..

jag tror att alla kan uppleva maximal tillfredställdhet. Man måste jobba, våga tro på sig själv! Ingen är mindre värd än någon annan utan vi har samma möjligheter här i livet. Sluta kolla bakåt och ÄLTA i det gamla, plocka upp bitarna och försök pussla ihop framtiden istället :)

Kom ihåg att: Ditt liv är resultatet på alla beslut du har tagit!!










Kommentarer
Postat av: Saga

Hej!



Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.



Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privat arbetare. Du måste också jobba på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).



Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring



Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.



Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:

www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst



Vänliga hälsningar

Saga

AFA Försäkring

2011-12-06 @ 14:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0