Back on track??

Nej inte direkt men den sista flytten innan flytten till huset är avklarad så nu har vi trängt in oss i en 2a, jag kan knappt stå ut nu så hur ska det här gå ;)
Eller jag tror att jag kommer att vänja mig vid en liten lägenhet med kartonger och sopsäckar överallt, men just nu vill jag att vårt hus ska vara renoverat och klart så vi kan flytta in till vårat lilla palats!
Men jag ska inte klaga för det min mamma har gjort för oss är helt otroligt generöst, hon flyttade ut från sin lägenhet och ska pendla mellan att bo hos mormor och pappa när han är ute och jobbar, så hon bor typ i sina resväskor hos SIN mamma och sin ex-make och VILKEN mamma skulle bara trycka på paus med sitt liv och göra något sådant, jo MIN mamma så jä*la fantastisk är hon!
Så att vi få bo i en 2a i centrum helt GRATIS är lika med: vem kan klaga :))

Sen så har mina eksem slagit ut ordentligt IGEN så jag kan knappt sitta här och blogga för att det är så torrt på händerna, ringde Hudkliniken och ska få komma dit kl 14:45 så jag LÄÄÄÄNGTAR dit till jag får lägga mig i ett varmt och skönt Kalibad så nedräkningen är i full gång här hemma..
Känns helt värdelöst det här, fick gråta ut i fredagskväll men vad hjälper det eksemen liksom men ibland så är det skönt att få gråta!
Min söta lilla tjej kan jag inte gosa med för det gör så ont och är infekterat så T är hemma idag och vabbar, känslomässigt så är det knäckande att inte få pussa,gosa,bada,tvätta ja allt sånt med henne utan det får T göra och är inte han mitt ljus i mörkret han diskar,städar, tar hand om dottern, hjälper mig att smörja in min rygg och pilla mig i håret så jag ska "glömma" att det klias och kryper i HELA kroppen, vilken hjälte han är min alldeles egen Superman!!

Hahaha jag vet inte vad jag ska säga, i Fredags morse så kände min pappa för att ta en sista minuten till Australien och hälsa på min syster med familj så han gick ner och bokade en vecka till Australien bara sådär, okej om det var till Mallis, London ja något lite närmare det är mer förståligt men till Australien, hahaha jaa vad kan man säga om min impulsiva pappa? Han var bokad och klar på fredag eftermiddag och på kvällen satt han på tåget ner till Arlanda, Living the Dream or what! :D
Han förtjänar varenda solsekund för allt han gör för oss och ställer upp, han sa: Ja jag önksar att jag kunde ta med dig så du fick sola och bada (för eksemen) men du kan ju inte släppa allt och sticka på en sån kort varsel"
Hahaha nej det skulle vara lite svårt att göra något sådant men man tackar för att han ville ta med mig i alla fall :)
Jag får vänta till Sveriges sommar och sen i september så drar vi till Toscana i en vecka, hyrt hus med pool och grejer så vi ska få uppleva den Italienska landsbyggden och det ska bli riktigt spännande!
Har bara vart i Italien en gång tidigare och jag var rätt så ung men jag kommer ihåg hur fint det var så det ska bli riktigt naaajs!
Vi åker med T:s familj och några familjemedlemar till T:s systers sambo så vi blir några stycken och jag antar att barnens höjdpunkt är poolen och själv så kommer man nog bli alldeles tagen av naturen :)

Nu ska jag göra mig i ordning och smörja in mig och ha fortsatt nedräkning till 14:45!!
Hoppas tiden går snabbt så jag får åka någongång och bada det skönaste badet som finns när man mår så här :)



Fin färg va??
Det här är då det omtalande Kalibadet :)
Så man har i lite mörklila pulver i badvattnet eller så kan man få hem det utspätt i flaska så då har  man i det utspädda i badkaret och fyller upp med vatten och en massa skön badolja så ligger man i det i en kvart, fräscht som fan men man måste komma ihåg att antingen klä in badkaret i byggplast så inte medlet har kontakt med badkaret för då är det stor risk för missfärgning eller så får man vara snabb och göra rent badkaret efteråt så det inte hinner att åka in och bli brunt!
Så får du inte doppa huvudet utan om man har eksem i ansiktet så får man badda försiktigt och om man inte vill ha bruna naglar så får man lov att måla dom med nagelack :))
Huden blir brun efteråt så vid nagelbanden och i eksemen ser det ut som man är smutsig, men vad gör det och vem bryr sig det hjälper ju som fan :)

Ha en trevlig dag!
puss&kram


Kommentarer
Postat av: ekfan

Åååh, jag tycker synd om dig med eksemen! Hoppas det blev bättre av kalibadet och att de kan tacka för sig och försvinna från din kropp. Hoppas allt är bra med er annars och att vi kan klämma en date snart :) Puss kompis

2011-02-28 @ 18:20:04
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaa det hoppas jag med, trött på skiten!! Meeeen dom har verkligen bosatt sig här, 22 år och fortfarande inte tröttnat så jag är liiite skeptisk till att dom någonsin kommer att försvinna men TACK vännen för din omtanke den värmer :))

Absolut, jag och marie pratade om efter onsdag någongång????

PUSS!

2011-02-28 @ 19:24:57
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Kersti

Fy faaaaan Emma, mitt hjärta svider att stackars fina du ska behöva drag med dumma eksemen!!!

Styrke kramar till starka dig! <3

Kram

2011-03-01 @ 11:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0