Mosig..

Jag känner mig mosig i kroppen idag, jag är fortfarande kass i magen och mår illa så ibland tror jag att jag ska få magsjuka men vilken magsjuka drar ut på tiden typ över ett dygn och bara ger en ont i magen och allmänt mosig??

Sen så var jag på Zumban idag och då mådde jag bra, men efter jag har ätit så mår jag såhär blä igen!!
Det är så typiskt för imorgon så ska jag till BVC med dottern för rutinkoll och ska man vara hemma eller inte, kommer jag att spy eller inte, eller är jag magsjuk fast jag inte spyr??

Hmm få ta mig en funderare och känna efter imorgonbitti om det är någon idé att gå dit..
Nej det finns roligare saker och skriva än om magsjuka :P

Som sagt jag var på Lunch Zumba idag för första gången och det blir nog den sista, hon var ingen bra tränare hon började med "Ja vi börjar med salsa så då ska vi göra dom här stegen" Så visade hon stegen och det är ju bra MEN efter varenda låt så stannade hon för att visa några steg som tex flamencon har sen så var det flamenco influerad låt sen så var det byte till t.ex Afro och då gjorde hon samma sak och skulle visa först så pulsen hann och gå ner så man fick inte rätta känslan för dansen och så var det heeeela timmen, GE MIG SVETT BLOD OCH TÅRAR typ!

Så spelar det ingen roll att hon visar stegen för man hinner iaf inte med i början när väl musiken är igång utan man lär sig efter 4-5 ggr om inte mer, det är ju inte lätt att mjuka upp skandinaviska höfter direkt ;)
Nej så jag ska inte gå dit något mer utan jag håller mig till hon vi hade i söndags som var såååå grymt duktig och pressade en så jävla mycket men det var ju det som fick en och tända till för vem vill stå still och träna, klart som fan det ska kännas!
Så imorgon OM jag känner mig frisk så funderar jag på dubbla pass Zumba först ett pass 18:35-19:35 på MåBättre med en tränare som jag inte har haft än, men hon var med på Zumbapartyt som jag var med på och hon var rätt så lika hon som vi hade i söndags (som oxå var en av ledarna på partyt) Så hon är nog grym!
Sen så är det Zumba med bästa Angelica på västra 19:45-20:45 så det blir bara 10 min i mellan och jag hinner dit..
Fråga är om jag orkar, men om jag har orkat med ett Zumba party på 2 timmar och det andra partyt på 1,5 så ska jag nog orka två pass för det är ju också 2 timmar..
Jag får sova  på saken och känna efter med magen och så..

Just ja, på det senaste Zumba partyt så kom det en låt som jag aldrig hade hört men jag vart kär i den, lyckan sprudlade i hela kroppen och jag ville bara ha mer och mer Zumba det var en MÅSTE HA låt..
Sen i söndags så hade LM den låten som näst sista fartfyllda låten och jag fick samma känsla där, jag bara älskar den..
Så jag har självklart letat efter den sen dess, googlat på "Zumbamusik" lyssnat igenom hela youtube typ, jag hade ingen aning om vad den hette eller vilken dansstil den tillhörde så jag har letet som bara den sen i Söndags..

Sen idag är lyckan fullbordad, JAG HITTADE DEN!!
Jag blir lycklig, jag vill dansa, jag vill flyga, jag vill skrika, jubla och hoppa runt så glad blir jag!

J sa det i söndags att det syntes att jag älskade låten, jag lyste upp och jag tjoade och skrek på träningen, den ger mig en sån kick!
Om jag delar den här med min få läsare så kanske ni inte förstår vad det är med den låten men ni får tänka att man har kört stenhårt Zumbapass, du är i sluttampen, snart får du vila, det är bara 2 st fartfyllda låtar kvar och det här är en av dom och tränaren säger " Nu vill jag att ni kör så hårt ni kan, PRESSA!!" och stegkombinationen är mycket sida till sida och hopp och snurr, alla hoppar runt och skriker av lycka medan svetten rinner, tränaren som är otroligt vältränad svettas lika mycket som en själv för hon ger en ALLT, och ingen bryr sig längre utan alla lyssnar bara på musiken och dansar, är fria på något sätt..

Den heter Hella Decale- DJ Mam´s feat Doukali & Soldat Jahman

Nu ska jag gå och spy... Nej kanske inte, fast man vet aldrig..

Hörs sen, Peace!




Kommentarer
Postat av: Anna Clark

Den laten har jag i mina pass ocksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe

2011-02-10 @ 02:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0