2011!

Ja då var det nya året här och det firades hemma hos T:s föräldrar med middag och bubbelvatten, eller jag drack några klunkar champagne på tolvslaget och Ellie var vaken hela tiden och jag har ju satt stopp för att andra inte får bära henne och vara i ansiktet på henne när dom har druckit och det gäller ju mig oxå så det planerade ett glas vitt till maten gick ju åt skogen men det gör inte så mycket för vatten är ju lika gott :)
T har gjort en kritvit jul, inga alkohol alls och jag drack en öl på julafton och några klunkar Champagne på nyår så vi kan kalla det för en vit jul tycker jag, för det är ju ändå barnens dag julafton så framtiden kommer se ut såhär att det bara blir kanske en öl till maten och inge mer men jag anser det inte som några större bekymmer, utan det är Ellies dag :)

Som sagt det vart en lugn kväll, T:s föräldrar hade lagat till en god tre rätters middag som förrätt vart det avokado med räkor och någon röra på, varmrätten Entrecóte, potatisgratäng/rotfruktgratäng och en god sallad efterrätten vart marängtårta! Så Tack svärisarna för en god middag!!

Vi hade med oss älskade lilla fyrbenta oxå och jag förväntade mig att det skulle bli mycket pip,gnäll och skakningar under hela kvällen men hon låg så snällt på min jacka eller i T:s knä och sov.
Hon reagerade lite när dom stora smällarna kom men för övrigt så gick det bättre än förväntat och jag har aldrig sett en hund utföra sina behov så snabbt som hon gjorde när vi skulle rasta henne: nosa,kissa,nosa,kissa,bajsa,nosa och springa hem! Men det gjorde inget för det var ett riktigt busväder och när man för en gång skull hade gjort sig lite fin med smink och grejs så ville man ju inte ha allt utkletat i  hela ansiktet ;)

Nu så håller vi på att laga mat, ikväll blir det kryddad Kycklingfilé, sallad och Bulgur!
Det ska bli spännande och se vad T tycker om Bulgur, det är ett bättre alternativ för ris,pasta, spagetti ja dom där vita onyttiga matvarorna och jag åt alltid det förrut så det ska bli spännande och se vad T tycker om det här :))
Det nya livet har börjat och jag har redan börjat rota fram en massa goda nyttiga recept, så nu jävlar! :D

Ha en fortsatt trevlig afton!!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0