Flyter på..

Idag har hela dagen gått i ett det började med att vi vaknade (kan ni tänka er) efter kl 8 någon gång då Ellie hade bestämt sig för att ta en liten sovmorgon, och just denna morgon när vi skulle iväg då bestämmer hon något sådant!
Vi skulle vara i slätta kl 10 för sångstund på öppna förskolan med Maria och hennes två döttrar men det sprack eftersom Ellie gjorde THE LASS med bajs precis när jag skulle lägga ner henne i vagnen så vi vart försenade så då fick vi tyvärr lov att strunta i det den här veckan, annars hade det ju varit en perfekt promenad idag för det är några km dit så hade jag planerat och tagit en längre väg hem så jag hade fått in lite motion denna fredags morgonen Meeen icke..
Så då tog vi en promenad till syster min och hennes sambo och kikade hur det såg ut hemma hos dom efter dom har rivit ut köket och väntar på ett helt nytt kök och så hade dom lagt hallgolv nyligen som jag inte hade sett så då tog jag mig en vända dit och hängde lite med dom :)

När dom skulle åka till Mio och hämta sängstommen så bestämde jag att vi skulle ta en promenad upp till T:s jobb och kika på lite kakel, klinker och mosaik för andra gången..
Det är svårare än vad man tror att hitta det man ska ha för det finns ett sånt stort utbud på allt så man blir mest virrig att gå där så det lär bli några vändor till innan vi bestämmer oss vad vi ska ha  fast jag tror vi har siktat in oss på några alternativ nu :)
Det blir dock inte så mycket av kakel,klinker och mosaik eftersom vi ska ha en lantlig stil på hemmet utan det blir en bit in i hallen, liten bit upp på väggen i köket ovanför skåpen och självklart badrummet blir det helkaklat, och senare blir det källargolven och toalett nr 2 men det tar vi sen :)
Man kunde ju tro att T ville ha mycket kakel&klinker eftersom han jobbar med det men nej han vill ha så lite som möjligt pga stilen utvändigt på huset och vad som ska bli invändigt, så han är ju lite smart ändå ;))

Klockan gick väldigt snabbt däruppe så jag var inte hemma förens 13:30 och då var det lunch, sen kom J och Roxy förbi och drack kaffe och kollade ritningarna på vårt kök, T kom hem, mamma kom hit och hämtade Roxy och SWISCHHH så var middag på bordet Kycklingfilé, potatis i vitlök/rödlök/salt och olivolja och sallad MUMS och Ellie fick palsternacka och potatis som hon tycker är så mums och mango till efterrätt så klart!
Sen vart det lek,bad,gröt "godnatt Ellie", film och nu är dagen slut och jag sitter här kl 2 på natten och funderar på att flytta mig till sängen istället!!

Meeen först lite NHL ;)

God Natt!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Hahaha jag tror det där är något allmänt för kakelsättare ;) Richard vill inte heller ha för mycket kakel här hemma men lite här och där på 6 ställen ;)

Jaaaa men visst tar det tid att hitta rätt kakel, det är en djungel sen ska det ju vara nåt som man inte tröttnar fort på osv, så mycket att tänka på haha!

Men visst är det underbart kul Emma? :D

Kramisen

2011-01-15 @ 08:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0