Jag borde men..

Jag borde städa, putsa, skura bla bla men jag sitter nu framför tv: där Malou sitter och pratar om maten till dom äldre och skolbarnen och jag väntar på kaffet ska rinna ner..
Alltså det är sorgligt vilken mat dom får, jag har sett maten, tilllagat den och jag skulle aldrig smaka den!
Den ser så äcklig ut och jag känner för dom som "Måste" äta den maten, jävla idioti att plocka bort den enda Guldkant i vardagen för många pensionärer: Riktig mat och bakning..
Japp, vi får inte baka med dom i samma rum som dom utan man stänger in sig i vårt kök där man i och lagar äcklig, blek mat och bakar så då får dom aldrig känna doften "nybakat" längre, är det värdigt??

Är det värdigt att behandla dom som har byggt upp vårt samhälle på det viset, att sitta inomhus heeela dagarna för dom har dragit ner med personal och gett dom mer pappersjobb så det finns ingen tid att gå ut på promenad längre är det så snällt??
Är det rättvist att sista anhalten här i livet är ett fängelse med äcklig mat, stressad personal som inte har tid och sätta sig ner med dom och spela fia med knuff?
Nej, stackars människor att bli så illa behandlad som dom blir, dom slutar äta för att de inte smakar längre och vad händer när dom slutar äta jo dom dör men det kanske är de politikerna är ute efter eftersom "gamlingarna" blir fler och fler och äldre och äldre så dom kostar väl mer..

Lika synd är det om skolbarnen, hur man kan ge barnen denna mat och tro att dom ska äta den över huvudtaget och hur ska dom orka lära sig saker när man äter sån hemsk, energisnål mat?
Klart barnen hellre går till affären och handlar godis om dom har pengar istället för att tvinga ner äcklig mat och alla vet ju hur ohälsosamt godis är och ingen vill väl att ens barn äter godis istället för mat!
Det är så skruvat det här, hur kan man spara in på människor, på framtiden och dom som har byggt upp det vi har idag?!!

Nej Fyfan, nu har kaffet runnit klart så nu ska jag ta mig en kopp innan E vaknar :)


Kommentarer
Postat av: ekfan

Har sett samma program med Malou i höstas, håller helt med dig! Varför inte ha matlagning på plats på äldreboenden och på skolor? Tänk vilken god mat det skulle bli och dessutom skulle fler människor få jobb. Kram på dig!

2011-01-17 @ 16:48:45
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej det är ju en "bakteriefälla" menar dom, men hur fan tror politikerna att dom åt förr? Säkert direkt ur landet lixom så jag fattar inte hur man kan ta bort en sån viktig del av en pensionärs liv!

kram!

2011-01-18 @ 00:18:09
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0