Kan man städa ut julen nu??

Nu när man är ute och går så ser man att folk har tagit bort julen, inga julstjärnor eller ljusstakar sitter i varenda fönster man passerar är det dags att städa bort den mysiga årstiden och invänta solen och värmen?
Ja alla gör ju olika och här hemma så flyger nog julen ut i helgen. T är ledig tills på måndag så vi får nog ta tag i det där då..

Imorse när jag skulle amma Ellie så skulle jag sätta igång tv:n och kolla på nyheterna som jag brukar göra vid hennes "frukost" för det är den enda tiden som finns och jag kan koncentrera mig till 100% på tv:n och försöka hänga med i världen för då är hon så trött så hon äter och somnar om. I alla fall så funkande inte tv:n, den dog,svimmade vart sjuk ja jag har ingen aning men den var helt svart, så jag ammar klart och lägger Ellie igen och passar själv på att få någon till timmes sömn och nästa gång vi vaknar så kommer vi ut i vardagsrummet och är nära och dö av hjärtinfarkt av att T har kommit hem och ligger på soffan..
Han är mår inge bra så han går in och lägger sig, Ellie är ju inte direkt tyst heller utan hon jollrar,pratar, säger "mamma" (helt övertygad om att hon redan pratar, ett riktigt Underverk) och sjunger eller vad hon gör så då bestämmer vi oss att gå och handla och jag fattar inte varför jag alltid går ner till Ica i stan för dom har inga bra grönsaker eller frukt och dom har inte den maten vi matar Ellie med och gissa vad jag skulle handla??? Sallad, bladspenat, vitlök och Mangopuré till Ellie, lyckat som fan!

Sen så gick vi en vända på stan och kikade lite, letar efter kökslampa till huset men hittade inte "den" så då går vi hem till mormor och hälsar på henne. Det vart kaffe och mormor/barnbarn mys och jag myste som bara den med Roxy, den finaste vovven på denna planet :))

När vi kom hem runt 15-tiden så vaknade T och vi satte igång Operation Tv som gick åt helvete, den varken svimmade,vart sjuk utan den dog! så vi ska lämna in den på fredag för att få den fixad..
Vart lite knäckt först när tankarna gick till att vi bara hade den lilla 19" plattisen som stod och dammade i garderoben, för det var ju hockey ikväll och hockey ville vi ju helst inte kolla på matchen på en sån liten tv!
JVM-brons match Sverige-USA sen finalen Canada-Russia som börjar om 15 minuter by the way! Men de löste sig rätt så snabbt, Vi har ju en till tv som vi köpte när jag var gravid och fruktansvärt trött på kvällarna så då satte vi en 32" på väggen i sorummet så jag fick det bekvämt ;))
Så allt löste sig snabbt och T kopplade in 32an, 19tummarn står fortfarande och dammar och lyckan lyste i mina ögon när jag insåg att jag skulle få se min älskade hockey, men det var 5 jobbiga sekunder innan T påminde mig om tv nr 2, men nu står den där och den stora platta skittv:n står i hallen och jag är vaken till finalen!!

Fick mig ett ryck och bakade bröd nu ikväll, jag bakar inte bröd men jag LYCKADES så nu kan jag ge mig på det flera gånger!
Bröd med Dinkelmjöl istället för vanligt mjöl vart accepterat av herrn då han åt många skivor och sa upprepade gånger att det var gott, yeeyyyyy....

Nej nu är det hockey, så I see yaaa och God Natt!!


Kommentarer
Postat av: Kersti

Richard tog bort all jul dekoration här i tisdags, fast jag hade gärna haft det uppe liiiite längre för mys faktorn :)

2011-01-06 @ 18:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0