Min älskade bebis!

Hon mår inge bra, mammas tjej är dålig för första gången i hennes lilla unga liv, de svider i mig när jag ser tårarna spruta och det hjälplösa skriket ekar i lägenheten det gör ont i hela mig!

Kommer det att vara så alla gånger hon blir sjuk??
Då lär man ju gå sönder i tusen bitar..

Det började efter 1 inatt, jag hade inte somnat in ordentligt då började hon gnälla så jag gick dit och stopapde in nappen men de hjälpte inte och jag hör hur täppt i näsan hon är..
Hon börjar skrika, jag plockar upp henne för att få igång snoret..
Ingenting hjälper:
staplar upp henne så hon inte ligger platt i sängen.
sprutar in sån där lösning i snoken på henne.
Vaggar, tröstar och ger henne all min kraft och kärlek.
Tillslut blir det alvedon..
Det hjälpte lite, hon lugnar ner sig och vi sitter ute i vardagsrummet så T får somna om och hon får amma lite..
Hon dreglar och suger tag i allt, misstänker tänder..

Så hela natten har hon vart bökig, jag kommer inte ihåg när jag fick somna och jag kanske inte somnade förens det var dags och kliva upp igen till henne.
T hjälpte till han oxå så jag undrar hur han mår idag på jobbet..

Vi klev upp innan 7 i alla fall, matade, gick och la oss igen så vi fick sova en timme.
Jag har sån huvudvärk och hon mår inte heller så jättebra men hon försöker hålla skenet uppe när vi sjunger, läser och leker, hon är för söt mitt lilla hjärta!
Så vill hon hela tiden vara i min famn så gissa m det är lätt att klä på sig, borsta tänderna eller kissa?

Nej, jag får sitta och sjunga sånger medan jag är på toaletten och kissar så hon hör mig, och fråga hur lätt det är!

Det är en väldigt ovanlig upplevelse för mig för hon har vart en liten "självständig" bebis som är nöjd att ligga/sitta/rulla runt själv medan jag gör mig i ordning så det har vart lite kaos här med en förvirrad mamma och en jättesnorig bebis som vill klistra sig fast hos mig..

Så nu när hon äntligen har somnat så ska jag dricka mitt kalla kaffe, sätta på mig ALLA kläder man ska ha på sig för att se ut som en människa och leta lite fina beslag till köket :))

Förresten så vill jag hylla alla som är uppe med sitt barn 3,4,5 ggr om natten och orkar med dagen ändå, ni är ju typ bäst!
har en eller två i föräldrargruppen som har haft det så dom senaste 8 månaderna och ändå skiner och är glada, JAG HYLLAR ER!!

Själv så kommer jag att gå med tovigt hår, en strumpa, skitiga byxor och lukta illa hela dagen för att vi är i en sån obalans så vi stannar nog hemma idag!
Så får vi se hur det blir om jag vill ha två barn, tänk om den Polly eller Lio skulle bli en sån som är vaken konstant i ett år, då avlider nog jag :D

Ellie har ju vart en Walk in the park jämfört med hur andra har haft det så vi kanske stannar med ett barn ändå :D


Jajaja nu måste jag fixa till mig lite, vet inte vart jag har lagt mig själv så jag måse hinna leta på mig innan snorisen kommer och vill klänga sig fast igen! :D

kram


Hjärtat mitt!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Men stackars lilla Elliesen OCH stackars dig/er!!!

Det är f*n inte lätt när dom små har ont och inget hjälper, man blir så hjälplös och är man van med ett barn som är "a walk in the park" och går till att vara tvärt om så förstår jag att det INTE är kul :(

Holly vaknar typ 3-4 ggr om natten och har alltid gjort så då är man ju van.



Hoppas hon mår bättre snart lilla skrotan!!

Kraaam

2011-01-27 @ 16:43:53
Postat av: Sara

Men tant Sara lilla skalle-per :( <3

Usch är verkligen hesmkt att känna sig hjälplös när dom inte kan tala om va som står på.. Som tur växer dom upp och kan kommunicera mer.. Men Elliepellie nu tar du och kryar på dig <3 Och försöker ge mamma och pappa lite lugn och ro ;P Ok? <3

Love to ya all <3 Från oss i herrhagen

2011-01-27 @ 19:03:15
Postat av: Emma

Ja det är lite jobbigt!

Men vi båda grinade igår så nu tar vi nya tag idag :)



Tack mina söta för dom värmande orden <3 <3 <3

kramkram

2011-01-28 @ 10:38:25
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Stackars lilla Ellie (och stackars mamman och pappan också såklart)! =(



Usch, det är verkligen riktigt jobbigt när dom små är sjuka och speciellt sådär första gången. Har ni en sån där nässug? Finns på Apoteket från Otri Baby annars. Den är superbra när dom har rinnande näsa och inte kan sova p.g.a. det! Superbra i kombination med nässpray på nätterna!



Tack för vagnstipset! Det blir nog en sväng till barnvagnsbutiken i helgen så jag kan provköra lite ;)



Kraam /Katta

2011-01-28 @ 14:48:19
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja men absolut, gå och provkör vagnar det är ju det bästa när man ska välja en bra vagn :D



Vi har nog gjort allt, vi köpte en sån där suggrej i somras så nu fick vi användning av den och det gillar hon INTE kan jag avslöja men men det måste göras!



Tack för omtanken hälsar både lilla snorEllie och hennes föräldrar :)

Ett stort Lycka Till på vagnjakten!

kraaam

2011-01-29 @ 19:31:16
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0