Roadtrip!

God Fredag gott folk!

Idag så åkte vi ut på en liten roadtrip hela 2 mil ut till Boda och kikade på huset, Vårt Hus!
Helt sjukt att man har blivit husägare och ska få uppfylla sin barndomsdröm att få bo på landet :))

Varenda visit ut till min farmor och farfar eller pappas kusiner ute i Aspeboda när vi var små så önskade jag att jag bodde där, nära till lugnet,hästar, alla röda hus med bondgårdar,åkrar.. Ja allt som landet har att erbjuda önskade jag mig och nu är drömmen nära!

Allt kändes hur bra som helst nu när vi åkte ut, vi kommer att få det här huset jättefint efter en rejäl makeover dvs för nu är allt brunt,korridor a´la 50-60 tal!
Det är rätt så fashinerande att Kork var så populärt, en HEL vägg i vardagsrummet (som ska rivas) är i Kork och inne i badrummet ovanför kaklet är det oxå Kork sen är det brunt,orange och lite såna härliga färger som gör så att huset känns som trångt och "grått" så det blir ett rejält lyft den 1 Juni när vi får nycklarna :)

Som tur är så är det bara ytskikten som ska göras för tillfället, huset är i ett gott skick och behöver egentligen inte göras någonting på om man gillar brunt,orange a´la 50-60tal så vi behöver inte hålla på att riva och byta stora saker som tak,fönster,panel utan det blir riva väggar,lägga golv,tapetera,måla,byta badrumsfönster och fönstret ovanför diskbänken,flytta köket så det blir nog en lagom renovering ;)

Källaren kommer vi att göra i ordning medan vi bor där, det kommer att höra till huset så smånigom  och inte användas som en förvaringsvåning utan där har vi tvättstugan,gillestugan,groventrén,badrum nr 2, och 2 förråd så det ska bli ljust och fint därnere och användas som en del av huset tids nog när vi är klara där :)

Men full fokus på våning 1 blir det så Ellie kan springa runt hur bäst hon vill utan att vi måste vara med henne hela tiden för att huset inte är barnsäkert :))

Här kommer det några bilder inte i den bästa kvalitén men vi var där på kvällen i snöyran och knäppte kort inomhus för att kunna planera och då passade jag på att ta kort på framsidan! Baksidan var det ingen idé för det var kolsvart så dom bilderna kommer sen, så jag bjuder på några några bilder iaf :))




Dubbelgaraget som är en gammal hölada som mannen gjorde om
till ett garage..


framsidan med en snöflinga på linsen

Ett stort, fint träd på framsidan vid uppfarten har vi oxå :))

Det var dom få bilderna som kunde visas så fortsättning följer...
Nu ska jag lägga mig i ett bad och planera hus medan ideér flödar i skallen!

kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0