Söndagen..

Söndagen för oss började kl 04-någonting imorse, Ellie vaknade och gnällde så jag klev upp och satte mig brevid henne och stoppade in nappen och smekte hennes panna i förhoppning att hon skulle somna om.
Hon vaknar aldrig så tidigt annars med tanke på att hon somnar i vanliga fall strax efter 20 på kvällen efter gröt och badning sen så vaknar hon alltid mellan 21:30-22 typ och ska upp en vända då får hon amma lite och ta det lugnt med oss fast ögonen lyser "lek med mig" "spela musik för mig" "dansa med mig" så får hon bara "va" för att inte trissa upp henne utan vi försöker hålla henne på en lugn nivå sen somnar hon runt midnatt!! Hallå hon är 6 månader och är redan en nattuggla, så nu får jag tillbaka för att jag var nattuggla när jag var liten och fortfarande är.
I alla fall så somnade hon om tillslut så jag fick gå och lägga mig igen, Tack!
När jag vaknade nästa gång så var T uppe med henne och lekte och klockan var strax innan 11!! ojoj och jag var fortfarande trött men det var bara att pallra sig upp med ett leende och möta dagen ja eller det som var kvar av dagen ;))

Vi skulle få gäster här kl 16 så det var äta frukost,amma,hitta på våra vita dukar, stryka dukar, hitta mina ljusstakar, duka borden och under tiden så har lillasyster kommit och pappa som då skulle fixa med mat och tårtan, sen skulle jag hinna göra mig klar och mellan där mysa,leka,mata Ellie..
Pappa ska ut och jobba nu i veckan och J har ju fyllt år så det var mest därför vi samlade alla och hade lite middag, det var jag,T, syster+sambo, mamma,pappa, svärisarna, mormor, moster med man som kom och pappa som då är kock gjorde fläskytterfilé med en champinjonstuvning,potatis och sallad, MUMS!!
Efterrätten vart en klassisk tårta med hallon,mandarin och en massa grädde och riven mörk choklad som J stod för, och de var oxå MUMS!
Frossa söndag kan man kalla den här dagen, men en dag i veckan är ju tillåten ;)

Imorgon så är det en vanlig måndag, T ska tillbaka till jobbet och jag och lillan blir ensamma och vi får se vad vi hittar på men det blir i alla fall en långpromme med syster sen får vi se vad som händer!
Måste bara säga att T är världens bästa man kan ha på alla sätt, han har låtit mig fått sovit ut och hämtat nya krafter varje dag sen i torsdags, han har klivit upp runt 8-8:30 med henne och låtit mig sova så istället för att hon har fått amma sin frukost så har hon fått gröt och det älskar hon så det har hon ju inte direkt klagat på så jag har fått sovit ut ooordentligt varenda dag.
Fast jag har sagt till att han får knuffa på mig så tar jag henne på morgonen för han vaknar så fort hon gnyr och jag vaknar när hon börja gnälla så han hinner till henne innan jag vaknar till så då har jag sagt till honom att han får väcka mig så han får sova, men svaret jag får "nejdå älskling, det är lugnt att gå upp tidigt jag gillar det" PERFEKT säger jag.
Så T, Du är bäst och jag Älskar dig och allt du är!!

här kommer det lite bilder från The Goodbye/birthday-dinner :)


Alla 11 fick plats i vårt lilla kök :)

Lilla älsklingen i sin polarn och pyret klänning

Födelsedags"barnet" med sambon som försöker mata henne eller nått!

Vem kunde motstå?? INGEN av oss i alla fall :D


Så vi lyckades göra en lyckad middag hemma i stöket för nu är julen på väg ut, Ett fönster är nu klart de är bara stjärnan som ska ner och det är det ni ser i bakgrunden, sen ser ni kanske en guld gardin som är en julgardin och den ska väck imorgon så sakta men säkert arbetar jag bort julen 2010, Ellies första jul och nästa jul blir i vårt nyrenoverade hus, SOM JAG LÄNGTAR!!

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0