Äntligen fredag!

Hahaha skoja, jag vet inte riktigt vad som är så "äntligen" med fredag eftersom man är mammaledig 7 dagar i veckan men i och för sig så kommer ju T hem och blir ledig tills på måndag så det är väl det som är Äntligen Fredag!

Jag är trött idag, imorse runt halv 7 när Ellie vaknade så kändes det som om jag hade fått 1 timmes sömn fast i själva verket så hade jag sovit 6,5 timme, det måste vara LCHF som gör så att jag blir trött så tills det går över så kanske jag ska lägga mig när Ellie lägger sig ca 19:30 då skulle jag få 11 timmars sömn och då borde jag vara pigg tycker jag :D
Så skönt att vi har fått i ordning på hennes sömn IGEN efter dom där 2 veckorna hon var lite omöjlig och gnällig på nätterna, då var jag lika trött hela dagarna men nu är det ordning och reda med det så nu ska jag bara få ordning på mig själv så lär vi bli Sveriges nöjdaste familj!
Det vi gör med Ellie är fasta tider, jobbigt innan hon kommer in i dom själv men jag tror att bebis och föräldrar kommer att må mycket mycket bättre då, pigga och har energi istället för att gå med potatismos i hjärnan hela dagarna.
Men alla tycker olika och gör olika och så kommer det alltid att vara, vi lär nog tillhöra kategorin: hårda föräldrar, men jag kunde inte bry mig mindre vi gör ju som vi vill med vårt barn och folk gör som dom vill :)
Men att ha i åtanke är ju, vi ska ju lära en liiiten människa allt för det enda den kan är att typ andas själva så vi lär dom, sitta, prata, krypa, gå, äta, leka, räkna, skriva osv osv men vi ska ju oxå lära dom HUR man sover, inte sova för det kan dom men HUR man sover och NÄR och det är nog alla överens om att man ligger i sin säng från kväll till morgon och sover..
Så hur man får en bebis att sova 11-12 timmar är nog att man lär dom HUR och NÄR man sover, det tog några kvällar innan Ellie accepterade att hon inte fick komma upp efter vi hade nattat henne, mycket skrik och protester och så fort man sträckte händerna mot henne som man gör när man ska lyfta upp henne slutade hon skrika så DÄR visste man att hon inte hade ont eller att det var något annat fel utan hon skulle bara upp för att hon brukar ju få göra det så hon gick på den "rutinen" hon har haft för veckorna, månaden innan.
Men vi var envisa och efter några kvällar så sov hon från 19:30-05 och nu är det 19:30-6:30 utan några större bekymmer, och jag tror att många vill att barnet ska sova hela nätterna men är rädda för att vara taskig mor barnet, men man är bara konsekvent mot barnet och berättar HUR och NÄR man sover och vi sitter hos henne i en lugn och tyst miljö och sjunger lugnt, smeker hennes rygg och "hår" tills hon håller på att somna in så hon får trygghet,närhet och kärlek fast vi inte plockar upp henne, tar bort henne från platsen man ska sova och frågar henne "vad är det för fel" "vill du ha mat" "ska vi kolla på tv" "har du ont i magen" "har du feber" "berätta för mamma eller pappa" "ska vi leka lite" "ska jag läsa en saga", ja då får man ju räkna med att bebisen vaknar till liv eftersom du gör saker med den som du gör annars hela dagarna äter, leker, läser sagor osv osv så hur ska den veta att mamma och pappa är trötta och vill sova för att det är natt??
Det här är min åsikt och jag tycker absolut inte illa om folk som gör allt som inte jag gör men jag är beroende av att få sova så jag orkar vara en pigg och alert mamma till Ellie, en bra sambo, ta hand om mig själv och komma iväg och träna 4-5 ggr i veckan och det är det här som funkar för oss för :))

Nu ska jag packa ner Ellie i vagnen och ta en tur med hunden i solen, sen blir det hem och laga mat och få Ellie att sova sin middagslur som är runt 14-14:30- ca 1 timme.. hon får nämligen inte sova efter 16 så jag lär skynda mig nu ;)
Var på ett Corepass idag på förmiddagen, första passet på nästan 2 veckor efter eksemen blossade upp så efter behandlingar så är det bara och köra igång igen, åt dock inga kolhydrater innan träningen som tränaren rådde mig till, men jag dog ju inte och det kanske är mer noga när jag kör kondition?!

Ånej bajsbarn kröp förbi!
Hejhopp så länge!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0