Torka!

Jaaapp jag har torka och då menar jag inte bloggtorka utan livstorka, inspirationstorka.
Jag känner inte för någonting utan hemmet eller vad man kan kalla det förfaller och jag med för den delen, jag ORKAR inte och mina krafter har sinat IGEN, FAN!
Är det någon eller något som har sugit ur all min energi tro??
Jag vill sälja hunden.
Jag vill trycka på Ellies pausknapp så hon bara stannar av lite.
Jag vill träna Core för jag har så ont i nedre delen av ryggen.
Jag vill bli av med godissuget.
Jag vill bli smal.
Jag vill orka.

Okej det här är hur jag känner just nu och ärligt så vill jag INTE sälja hunden utan bara få henne att sluta titta på tv och skälla på reklamer.
Ellie tar mycket av mig just nu och ja jag vet att barn inte är en walk in the park men vilket barn gör inte sina föräldrar trötta någongång??
Mitt godissug är för jävligt nu, kan vara för att jag inte orkar anstränga mig att INTE bli godissugen, och därefter följer då SMAL bekymret..
Core passet var en perfekt träningform för mig som är skitsvag i dom regionerna men dom passen är bara på vardagarna och på vardagarna har jag ingen barnvakt förutom när pappa är hemma så jag får ha nedräkning nu: 3 v och några dagar kvar nu!
En solglimt i vardagen kom igår att jag antagligen skulle få gå på Corepasset idag MEN den släcktes lika snabbt igen när personen i fråga skulle visst träna varje dag den här veckan ändå och gå just på det här Corepasset och jag hade ALDRIG frågat om det inte sas : Om jag tränar på torsdag så ska jag inte träna på fredag"
Och därför frågade jag om barnvakt annars hade jag definitivt inte frågat om hon inte hade sagt så och så gick hon och tränade igår och då lyste de till "Yes" meeen nej så nej det vart inget Core för mig den här veckan men det är okej jag skiter i det och tänker helt enkelt skita i ställa upp för den här människan igen så som jag har gjort den senaste tiden "Det man ger och inte ger får man alltid tillbaka" och jag kan inte ens komma ihåg när jag fick ett tack
"Tack för maten" "Tack för rådet" "Tack för idag" "Tack för kaffet" "Tack för att du ger mig feedback" "Tack för att du bjöd med mig" ja ni fattar, så jag ska sluta helt enkelt för om man inte kan få något tillbaka, ett liiitet tack, en liten tjänst eller feedback tillbaka "Vad duktig du är och kämpar med vikten" eller nååågon slags feedback så man inte lägga den lilla energin man har på personen.
Är ordet Tack så jäkla svårt att säga??
Men personen kanske får lite lärdom någon dag om att visa tacksamhet och tänka sig för att det finns andra än "JAG" som behöver hjälp ibland att man måste göra uppoffringar, det finns en annan värld  utanför "Jag".
Jag har iaf kommit på en lösning nu, jag ska försöka hitta någon som vill och är pålitlig att sitta barnvakt 2 timmar några dagar i veckan så jag kan gå och träna Core mot betalning givetvis!

Så jag ska lösa mina bekymmer och få tillbaka min energi någon dag och tack alla som gör mig på bra humör :))
Nu vaknar orkanen Ellie, jag hör henne inne i sovrummet "Mmmmmm" så hon är hungrig :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

har aldrig sagt att jag inte ska träna på fredag! få se hur kroppen mår, å då sa du då hörs vi imon? ja de gör vi sa jag! har ställt upp för dig de senaste veckorna, men nu får jag också träna, och VILL gå på marias corepass jag med! Å du är jävligt duktig på din diet, å jag har visst sagt tack för kaffet och dagen! Förlåt att jag satt min träning före din denna gång! Kalle erbjöd att sitta barnvakt, så vi båda kunde gå...

2011-03-18 @ 12:01:25
Postat av: Emma

nej du sa OM JAG TRÄNAR PÅ TORSDAG SÅ TRÄNAR JAG INTE PÅ FREDAG..Annars hade jag väl inte frågat och Du tränade igår så då lyste det upp ett litet hopp tills då du sa att du ville gå på core idag..

Hahaha jaså, ja om du säger det så och om du mår bättre av du tror att du har sagt det.

Och förra veckan när du var barnvakt så vad det så att du inte FICK träna så då hade du inget val så att säga det var inte så "Okej, men jag avstår från träningen så E kan träna idag" utan mer "Jag får inte svettas så jag kan vara barnvakt" ser du skillnaden på dom meningarna????? grejen var att du inte hade ett val förra veckan och gången innan det så satt pappa barnvakt för då gick vi båda och när jag får hjälp så visar jag iaf min tacksamhet och säger ordet TACK, bjuder dig på kaffe, mat, zumbapass jag har till och med bjudit in dig hit så du kan bo här fast vi 3 knappt får plats.

Och när du har hjälpt oss med roxy när jag var dålig så visade vi det genom jääävligt billigt golv och T la in det helt gratis och det hade inte vi behövt för helst ville väl T vara hemma med sin dotter och inte lägga gratis golv som han inte tjänar ett skit på men man gör såna uppoffringar, vi hade ett val och vi valde att sätta oss åt sidan för att hjälpa er..

Ser du skillnaden på dom här sakerna???

Ellie är ju rädd för främlingar det var därför jag fick lov att säga nej..

2011-03-18 @ 13:33:10
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Anonym

men jag tog tiden att vara barnvakt, jag kunde ju säga nej å göra något annat. Men jag var snäll, för DIN skull! jag sa INTE dom orden!!! MEN JAG SÄGER TACK! varje gång jag går ifrån dig! Nej jag vill inte bo med er, för de finns inte plats!! De här är mellan dig o mig. Blanda inte in T i de här! Då kunde du sagt de från början, när kalle erbjöd, istället för att säga att du tappa lusten!

2011-03-18 @ 17:48:18
Postat av: Emma

Nej det är oftast säger tack för idag när du går..

Meeen lilla vän vadå inte blanda in T i det här, vi är en familj och vi tar beslut och det gjorde vi tillsammans när det kom till ert golv VI pratade om det om det var okej att jag drog hela lasset med E som vi i vanligtvis delar upp när han kommer hem. Men vi sa Okej vi kör och att det kan vara ett tack för hjälpen med roxy.. Så jag blandar inte in honom utan det var en handling vi båda var delaktiga i!

Vad spelar det för roll vad jag skrev när det var både och, tappad lust och med eftertanke att hon har grinat när hon träffar okända så var det för hennes bästa..

Vi har sagt att vi gör till dig men det är du som inte vill men det är väl klart att vi erbjuder rum när Kalle gjorde slut med dig..

Och TACK för att du var barnvakt i fredags, har redan sagt det men jag säger det igen..

Dom orden var dom orden jag hörde annars hade jag inte blivit glad när du gick och träna igår..

Men jag orkar inte lägga den liiiilla energin jag har kvar i min kropp på det där längre, jag ska absolut inte fråga dig igen eftersom jag verkar misstolka det du säger så jag ska inte belasta dig med henne igen, barnvakten är redan bokad till nästa pass så håller jag på att försöka ordna med veckorna så allt ordnar nog sig!

2011-03-18 @ 20:31:54
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kan ändå inte fråga mig, eftersom jag börjar praktisera. så jag får heller inte träna med henne.

2011-03-18 @ 21:18:15
Postat av: Emma

Nej jag ska inte fråga dig något mer, jag fixar det ändå på något sätt

2011-03-19 @ 07:39:29
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-19 @ 08:35:37
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: ekfan

Jag kan hjälpa till någon dag om du vill Emma! Om du tror det skulle funka med Ellie såklart. Kanske gå en promme medans du tränar eller nåt?? Kram!

2011-03-19 @ 08:50:03
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Taaack vännen!! Ja men visst hon gillar ju dig så det är nog inga bekymmer utan det är väl mer om du känner för att leka med en orkan i någon timme ;)))))



Kram och tack igen!!

2011-03-19 @ 13:53:33
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0