Research och skriva!

Jag håller på att researcha och hitta fakta till mitt skrivande, om det ska bli min första bok eller novell eller ytterligare fullskrivna kollegeblock slängda i lådan är det bara vänta och se!
Det bubblar lite i mig, lite pirr och glädje känner jag när jag researchar så det är ju lite spännande, vad jag ska skriva om berättar jag sen om den släpps som en bok i framtiden annars får ni aldrig veta det ;)
Hoppas ni förstår att jag har lite ironi i mitt skrivande för att det ska hända så krävs det en hel del och jag har nog inte ALLT men jag måste ju börja någonstans och få svaret om jag har DET eller inte, författare kan man ju inte utbilda sig till utan det är nog något man har inom sig men därimot så finns det bra kurser som man kan gå som då leds av författare som lär ut lite hur dom har kommit så långt som dom har.
Det jag har lärt mig är att du kan skriva om VAD DU VILL, du kan ju hitta på vad som helst och skapa det till ditt eget och du behöver inte skriva från början till slut utan du kan börja i mitten av din "bok" och arbeta från det eller någon specifik händelse som ska hända och det är bokens röda tråd.
Vi tar en sak i taget!

Tänkte först börja skriva om hur otacksam och egocentrisk människan har blivit meeeen det lär ju ta hundra år och skriva om något sådant för man blir chockad varenda gång man läser tidiningen eller hör något av någon så vi struntar i det och försöker skriva om något annat istället. Förstår inte, är det svårt att visa tacksamhet är det svårt att ge utan att få något tillbaka??
Enkla saker har blivit betydelselösa för människan (inte alla) men många har hamnat i någon konstig snurr och bara vill ha och och ha, och bara förvänta sig att saker ramlar ner i knät på dom..
Dom flesta fattar ju att det händer ju inte, männsikans funktion måste komma från 2 håll annars fungerar det inte.
medkänsla, respekt, ömhet, kärlek och tacksamhet borde väl finnas hos alla, att sätta sig själv åt sidan och ibland och ge lite till din gråtande syster eller kompis, du kanske inte har det så jobbigt som du tror.
Dom har visst till och med gjort undersökningar om energier berättade min syster och hur man använder dom och sänder ut dom och det visar sig att energier har större inverkan på ditt liv än vad du tror, det är jäkligt interssant!
Nu säger inte jag att man ALLTID ska vara positiv men att ha den energin som den vinnande energien i livet är nog en väg till ett lättare liv!

Som sagt en framtida bok kanske :)

Kommentarer
Postat av: Kersti

Yeyyyy go for it :)

2011-06-01 @ 20:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0