....




My positive thoughts create a positive life.  You can reshape your thinking so that you never have to think in negatives again. You and only you choose your thoughts.





Det här är faktiskt en mening som förklarar hur jag försöker leva. Många tror att man inte kan bara vara positiv hela tiden eller tänka glada tankar, och det är sant!
Men det är vad man gör när bakslagen kommer, jag "reshape my thinking".
Det finns INGEN som inte får bakslag i livet, det är bara att alla behandlar dom situationerna olika.
Jag försöker snabbt vända allt och hitta lösningen på HUR jag ska hantera allt, jag kan inte gå runt och må dåligt en längre tid! jag har ansvar över mitt liv och i mitt liv har jag  tex tagit beslutet att skaffa barn och just när det beslutet togs så kan jag inte låta MITT bakslag påverka MITT barn som JAG valde att skaffa. Något jag kan bli förbannad på är hur jag kunde låta mig själv bli tjock! Men det är ju INTE Ellies,Ts,min familj eller mina vänners fel så jag kan inte vara arg på dom en dag på grund av det, det är inte deras fel att JAG tappade kontrollen helt efter förlossningen. Så jag omvandlar mina tankar och försöker förlåta mig själv och går och skaffar ett gymkort och Swooosch så har jag tagit ett steg i rätt riktning och det tog 7,5 månader efter förlossningen att inse..
"För kom igen Emma du kan inte skylla på att du har fött barn" bara för att man föder barn så behöver man inte vara tjock så att skylla på det har jag slutat upp med att gjort för längesedan för just nu låter det mest löjligt när jag försöker skylla min dubbelhaka på Ellie ;)

Så det här är MITT bästa exempel på hur jag omvandlar mina tankar.

Jag behöver sinnesro och harmoni för att må bra så min uppgift är att alltid hitta den när väl bakslagen kommer och dom kan komma varenda dag så jag JOBBAR på det här varje dag för att kunna leva så jag tänker.
Jag kämpar precis som alla andra..

Så ge fasen och döm andra, du har faktiskt ingen rätt till att göra det.. Utan låt alla gå igenom sina bakslag, happy moments så som dom vill gå igenom det.


DU aldrig rätten att definiera andra bara för att dom inte "passsar in" i ditt tanke/levnadssätt..



Kommentarer
Postat av: emelie

Jag försöker också tänka som du gör, det gör saker så mkt lättare tror jag! Det finns ALLTID ett sätt att lösa saker på och även om det ibland tar tid så är det inte omöjligt. KRAM!

2011-11-14 @ 17:08:14
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0