LCHF, LCHQ... vattenbantning!

Nejdå! Men nu har jag bestämt, LCHQ bli det efter förlossning och återhämtningen. LCHF med en liten annan syn på kolhydrater!

I början på året så började jag med LCHF, men jag pallade faktiskt inte med att vara helt utan kolhydrater! Jag orkade inte med mina 2-3 kondispass jag körde på gymmet, typ gymma, core och yoga orkade jag så dom dagarna behövde jag inte äta kolhydrater. Men jag la på lite kolhydrater just dom dagarna jag tränade kondition. Tränaren sa att jag skulle iaf bränna bort dom under träningen. Jag mådde ju mycket bättre med den kosten.
Sen vill jag vill ju inte bli "smal, smal" och se ut som 14 år utan jag är ju 30 år efter jag har fött barnet och det skäms jag ju inte för! Så jag vill bygga muskler, fina muskler och behålla mina tuttar (som jag antagligen ska justera efter amningen, för att JAG tycker det är snyggt), mina höfter och min lilla rumpa :D
M som är tränare på MÅ bättre har sjukt snygg kropp, hon är muskelös men med FINA muskler så jag ska nog ta mig ett snack med henne, men jag kräver inte av mig själv att se ut som henne men dom musklerna hon har PLUS att hon har höfter, tuttar (fast opererade) och rumpa, är ju något jag vill ha och jag tror att jag måste ha i mig kolisar för att orka nå det målet ;D

Sen I ALLA FALL så slutade jag med lchf då vi flyttade till en liten 2:a med jättelitet kök så jga orkade inte stå och laga 3 olika rätter på en arbetsyta på 40 cm. Så jag la ner det och sen vart jag gravid. Och man ska ju inte hålla på att mixtra med kost och grejs när man är med barn, barnet tar såååå himla mycket ändå och med mina "acceptabla" blodvärden i ett normalt tillstånd och kassa blodvärden under graviditet så vill jag absolut inte börja med något.

Men när bebis och återhämtning är klar och förhoppningsvis så påverkas inte amning av kostbyte i så fall får jag börja senare. MEN LCHQ är nog min nya kostväg när jag är redo, LCHQ är lite "snällare" med kolhydrater så det lät ju som en grej som passar mig alldeles utmärkt!!

Så 2012 är mitt år (igen), 2013 ska jag till stranden med bikini och vara stolt över mig och bada med Ellie och Ludvig, Elliot, Milton eller Alvin :))))))


Kommentarer
Postat av: emelie

LCHQ? Aldrig hört, men intressant! Du får berätta mer när vi ses :)

2011-11-30 @ 16:32:18
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0