Magsjuka har härjat klart!

Nu så är den över! I alla fall för denna gång..
Ellie klarade sig men hennes mamma och pappa spydde ikapp, så bara för att vi var sjuka så vart Ellie hemma från dagis och förvandlades till en rastlös/testa gränser-tjej! Det var ju spännande eftersom våra reaktioner var vaga när hon gjorde fel så då fortsatte hon och skrattade mest åt oss!
Men nu så är den över (för denna gång) så nu har vi börjat komma in i vår vardag igen!

Nog att vara magsjuk, ni vet hur det gör ont tillslut för man inte har något att spy upp och man mår för jävligt och vill helst ligga blixtstill och inte röra sig?! ja ta det och plussa på med en aktiv bebis i magen som ville ha mat eller om det var att han ville spöa mig innefrån!
Det var min magsjuka, det var INGE KUL kan jag lova er, MEN nu är den över och jag har fått i mig sallad, smörgås, blåbär/nyponsoppa och fil med musli så nu är jagpå väg tillbaka!

Dagens händelse blir att åka intill stan, lämna Ellie hos moster J och sen åker jag och T och lyssnar på bebisen i magen.. MYYYYYS!
Han är igång HELA TIDEN, alltså han är varken morgon/eftermiddag/kvällsbebis, han är alla på samma gång!
Tur att han inte är så stor, typ 700 tuffa gram vägar han och är 33 cm lång (ca) så det är ju ingenting, det blir ju inte så obekvämt eller jobbigt eftersom han inte är så stor så jag lider inte så mycket. Utan jag gillar när man är ute och går och PUFF så får man en buff, eller när man står och lagar mat eller favoriten: När jag sjunger och dansar. Då jäklar knuffar han på rejält i magen :D
Tänk hur det blir då när dom "tunga veckorna" kommer, dom sista 3-4-5 v när han är STOR och jag ännu mer svullen och kanske vattenfylld! Ja jag får  hoppas att han lugnar ner sig tills dess :))

Nu vet jag att det är lite tidigt i graviditeten... typ 24-25- eller 26, kommer inte ihåg!
Men i alla fall så har vi börjat PRATAT om vagnen igen. Vi har funderingar på Urban Jungle duovagn!
Det är en sån vi har nu fast en syskonvagn. Funderar lite på om man ska ha en grå vagn denna gång, Ellie har en brun och det skulle vara kul med en annan färg kanske? Jag vill inte ha Limegrön färg och svarta vagnar har ju alla så nu funderar jag på någon av dom här.



Lite mer sugen på en grå denna gång!
Sen så kommer den ena sidan ha en liggdel som är avtagbar som man köper med. Bara så ni vet så ni inte tror att jag kommer ha mitt nyfödda barn i en sittdel :P
Så den här vagnen är IGEN en het kandidat, jag är ju sååå nöjd med vår Urban så vi är inne på en till sån :)
Den kostar MEN är värd varenda krona, lätt att köra oavsett väder och vart du går med vagnen, rullar galant över snövallar och terräng, fastnar typ ingenstans utan det är som min syster säger "En Royce Rolls". Det är en STOR skillnad på en tex EmmaLjunga och den här, jag har testat köra andras vagnar i vintertid och helskotta vad TUNGA dom är och man svettas ju typ ihjäl om man ska gå i terräng eller ta en långpromme ute skogen. Och nu vill jag ha en "lätt" vagn för nu ska man skjutsa 2 st!

ja mycket att fundera på.. Eller egentligen inte :P
Men jag tar gärna emot förslag om vagnar så om ni har en synpunkt så skriv :)))

Bilderna lånade jag av www.jollyroom.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0