Oj V 27!

Det känns ju inte riktigt som det om jag ska vara ärlig, har jag verkligen gått i 27 v redan och tjockat på mig?? Det är ju bara 15 v kvar!!!! (Jag kan räkna och jag vet att man går vanligtvis i 40 v MEN jag plussar på dom 2 v man får gå över då blir det inte jobbigt för 5 öre OM man går över, smart thinking yes I know)
Ja enligt den där barnkollen så är jag visst så långt gången, och jag kan säga att det är tur att jag har den för jag vet verkligen inte hur långt gången jag är utan jag säger till folk när dom frågar att jag ska ha i Februari. Då behöver jag inte känna mig som en förvirrad blivande 2barns mamma som har noll koll :)

Han i magen mår fortfarande bra, inte lika oregelbundna vakenperioder utan nu börjar han bli lite som Ellie, på eftermiddagen runt 14-15 börjar han och trycker på lite konstiga ställen och sparkas och sen på kvällarna runt 21-22 tiden. Så det är lagomt eftersom jag har en 17 månaders att underhålla alla andra timmar vi har på dygnet :P
Man kan önska att han blir som Ellie va?? Det här med sova hela nätterna, aldrig missnöjd, och bli ett rutinbarn...
Nu säger jag ÖNSKA för varken jag eller T tror att man kan få 2 såna "lätta" barn, låter dumt att kalla såna barn "lätta"men jag kommer inte på något annat ord! Men ni fattar.. Hoppas jag..
Vi ska iaf göra exakt samma saker som vi gjorde med Ellie för att försöka iaf, att inte göra saker så komplicerat utan att få in en rutin vart man sover någonstans osv. Men sen får vi se. Det kan bli kolik mm men man får faktiskt önska sig iaf hur det än blir så är han väldigt efterlängtad :)

En kompis sa till mig "Men ni formade ju Ellie så som ni ville ha henne,  så ni har nog er själva att tacka att hon är så som hon är"
Kanske stämmer vad vet jag, så ännu mer pepp att vi ska göra exakt likadant! Och om det funkar med honom så är det kanske sant det hon säger och om det inte fungerar så är det som det är :)

Jag börjar se fram emot förlossningen nu, ska jag äntligen få föda "vanligt"och få känna på vilken kraft man bär runt på eller blir som med Ellie.. Ja huvudsaken är att han kommer ut och skriker sen spelar det inge roll. Men det ska bli häftigt att se hur det går :)))

Om typ 10 veckor så ska jag beställa dom fina sakerna till honom OM allt går som det ska dvs. och om sisådär 13-14 v får jag tvätta upp hans sängkläder och kläder!! (Bädda sängen gör vi när vi kommer hem som sagt) Sjukt vad tiden rinner på..
Jag har bestämt att det det ska gå i vitt/grått och en mild grön färg. Det ska bli hans färger!
Ellie var det mest vitt och mildare färger då jag personligen inte gillar jättestarka/skrikiga färger. Utan harmoni ska man känna när man kolla ner  när han sover :)
Sen så blir det givetvis färger, men just när dom är så små så vill jag ha harmoni och lugn runt omkring honom..

Vagnen har jag svårt att bestämma mig om.. T säger "Båda är snygga, så du får välja"
Fasen oxå...Det är ju jättevårt...

Så kom igen nu ni som är in kollar och kommentera!
Sluta va så fega :P



Hmmmm...


Så fina saker han ska få! Så fint bäddset, älskar det grå/vita och spjälsängsskyddet ska han oxå få,kaninen passar ju oxå :P Sen den grå/vita ugglefilten till vagnen och den gröna newbornfilten för inomhusbruk..





Kommentarer
Postat av: marie

<3 brun

2011-11-21 @ 11:34:13
Postat av: sandra

den bruna :D

den gråa är så vanlig,

så jag tkr du ska slå till med brun:D

2011-11-21 @ 12:04:38
Postat av: Emma

Jaaaa, vi har ju den bruna singel vagnen så då tror jag att vi sparar in 2000 kr på liggdelen som 2an måste ha :D

2011-11-21 @ 18:59:07
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: emelie

Åååh vad spännande!!! :) Jag tycker också den bruna. PUSS!

2011-11-25 @ 11:56:06
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0