Hur tänker man nu??

En smärre chock fick jag mig när jag satte mig ner och läste en blogg.
Jag vet faktsikt inte om jag ska skratta eller gråta över hur denna människa tänker, han kan inte tänka eller han vet inte vad han står för.

Först när krisen i Afrika vart offentlig så var han IHÄRDIG att skriva om hur alla MÅSTE ge pengar för att hjälpa dom, man var tanklös om man inte gjorde det i hans ögon.
Jag gillar att han brann för ämnet fast han utmärkte sig att vara en nybörjare med välgörenhet rätt så snabbt. Bland annat så tyckte jag att det var lite orättvist av honom att sitta och döma människor som inte gjorde ett offentligt uttalande om att dom hade skänkt pengar, att dom var känslokalla, tankelösa, empatilösa och smaklösa.
Vad visste han egentligen?? Han hade kanske ingen rätt att döma människor bara för att dom inte skrek ut att dom hade skänkt pengar. Utan att MÅNGA sitter och skänker pengar varje månad eller skänker pengar utan att dom behöver utmärka sig.
Men jag fattade på ett sätt vad han menade för jag ville oxå uppmärksamma Afrika för världen, fast jag inte höll med honom på alla uttalande men det kunde man lägga åt sidan efersom man ville samma sak. Han kanske är en impulsiv människa som gör saker innan man tänker igenom det, vad vet jag?

I alla fall så läste jag för ett tag hans blogg. Då var det ett inlägg om invandrare.
Han var irriterad på dom, han ville skicka hem dom bla bla, det var lite främlingsfientliga uttalande enligt min uppfattning.
Mina tankar började snurra runt i huvudet och jag läste om inlägget och försökte fatta vad han menade, kunde jag ha missuppfattat inlägget.
Men " Jag är så trött på dom, dom går på stan och bara skriker på sitt språk"
"Dom kommer hit och tar våra pengar" "Vill bara skicka hem dom".
Såna elaka uttryck skrevs det så jag kunde ju inte missuppfatta hans inlägg kanske.

Då började jag fundera hur han verkligen var funtad.
VART tror han att pengarna går som han skänker då? och varför skänker han pengar över huvudtaget? Mat, medicin, sjukhus och bussar som kan skjusade hem människorna till sina byar som är total krossade av ondskan, är det så han tror att det funkar??
Nej dom blir flyktningar, deras hem är borta allt dom äger är det dom har på sig, deras hem är BORTA.
Så denna kille lär kanske tänka om för om man skänker pengar så HJÄLPER du dom till att försöka överleva!
Överleva det traumatiska, hemska helvete som dom har gått igenom och dom blir då skickad till andra länder för att få börja om.

Så med andra ord så kan han sitta och skänka pengar till någon som blir hans nästa granne eller någon person som han anser som ett störningsmoment på gatan, GRATTIS killen du tänker verkligen längre än vad näsan räcker
P U C K O!!

Man får ju god lust att skicka ner honom till något av dom krigshärjade, förtryckta länderna så får han fan se på vilket helvete dom människorna lever i.

Har en vän som är kontaktperson till en kvinna från Somalia som kom hit med sina 2 barn.
Hon är ensam för att mannen vart ihjälbränd framför ögonen på henne och deras barn när dom försökte undkomma rebeller..
Sen vart hon skyfflad till Sverige, satt i en lägenhet med sina barn och ska bara sopa av sig det hon har vart med om och komma in i samhället där det finns människor som den här killen som saknar medkänsla och bara dömer och klagar på henne och hennes barn.

Vem är det som är smaklös,känslokall, tanklös och empatilös som han dömde andra människor till att vara egentligen?
Hur kan man ens få till ett sånt skruvat tänkande??



Tyvärr så är hans blogg borttagen annars hade jag länkat den så ni fick läsa själva vilken falsk människa han är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0