3e natten!

Ellie har flyttat in i sitt rum nu, efter många om och men eller "Vi kan köra igång imorgon". Det hände inte förens nu för 3 dagar sen. Hon sover dock inte i sin växasäng utan i sin spjälsäng BREVID sin växasäng, första kvällen så kom hon inte i ro förens jag hade sjungit "Imse vimse spindel" och " I ett hus vid skogens slut...." ett ANTAL ggr men sen sov hon som vanligt genom hela natten.
Andra kvällen sjöng T låtarna en gång vardera och denna kväll "God natt älskling, jag älskar dig" och en nappflaska med välling räckte sen somnade hon.
Det stämmer fasen in att det tar ca 3-4 dagar innan barnet vänjer sig med nya rutiner, exakt så här var hon när vi plockade bort amningen kl 22, när vi ville att hon skulle få in en sovrutin 20-06 eller 07. Då var hon nästan 5 månader och då tog det 4 kvällar med en massa bök och stök och vaggvisor (samma som vi använde nu) men sen sov hon. Nog har det kommit perioder när hon har gått ifrån sina rutiner men bara om man inte låter det gå 3-4 dagar med olika tider och upp och ner i sängen så var det inga problem att få henne in på banan igen!

Hon sover mycket bättre nu, hon är mer lättväckt nu så att flytta in henne var det rätta beslutet. Imorse sov hon till 7, då hörde jag hennes ljuva röst "Mamma?". Annars har hon vaknat till när T kliver upp,innan 6! Så då sitter vi i soffan och myser kl 6:30 redan, jag gillar mer att kunna vakna 7 och hämta henne så vi sitter och myser kl 7:30 i soffan. Då är det inte så tidigt tycker jag :)

Annars så har vi vart ute idag (ÄNTLIGEN) efter ögoninflammationen, det var kallt så det vart en lagom promme i kylan, sen gick vi hem och tände en brasa, jag älskar vår kamin!

Lilleman i magen har vart vaken hela dagen idag tror jag! Små korta vilopausar men sen har det vart full rulle, jag har mått illa sen 11 idag och han har lekt rövare! Så trodde jag att han skulle lugna ner sig nu, men NEJ nu gräver han nedåt muffan så det gör för jävligt ont! Han har inte förstått att  det inte är någon idé att gräva sig ut, för det första så vägrar JAG trycka ut honom nu och för det andra så lär det där hormonet klicka igång allt och det har jag sagt att det SKA hända i mars! Undrar om kroppen vill lyssna och undra ifall om jag är lite halvknäpp och VILL gå 42 v??

Jajaja, jag är ju bara jag :)




Kommentarer
Postat av: emelie

Härligt att det funkar så bra. Ni är så bra på att skapa rutiner, lovely :)

2012-01-10 @ 11:01:12
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0