Det vänder!

Det är tufft med barn,sambo,nyköpt hus, renovering, LÅN, mammaledig=1.5 inkomst, bebis på väg i feb då man hämtar sig från jul och allt och han ska ha vagn, kläder osv.
Det blir mycket och vi är ett par som har haft det tufft eller har det tufft! Innan alla utgifter och allt faller på plats så är det jobbigt. Som tur är så har vi båda föräldrar som har suttit i samma båt och förstår HUR tufft det är och dom finns där om vi behöver hjälp, dom är guld värda med andra ord!!

I alla fall så kämpar vi på och T är ju den starka eftersom jag går visst med överdos av hormoner och kan bryta ihop väldigt lätt, så är han klippan ifamiljen nu!
Jag vill inte vara ledsen och arg men jag blir det och det är ju också rätt så jobbigt.

Men nu har vi snackat, snackat och snackat MED varandra och i Lördags efter ventilationen har allt lugnat sig. Ett accepterande att situationen är ju som den är och vi sitter där vi sitter och vi MÅSTE lösa det för vår skull och för våra barns! Vi kan inte lägga oss och gråta och hata allt, sälja huset och bara ge upp utan vi hämtade en kämparglöd istället!
Vi ska ha bankmöte, kolla hur vi kan göra. Få råd och kanske inte att ha en sån hög amortering på hus som vi ville utan att vi sänker den så länge jag är hemma! Sen är inte mitt konto på min gamla bank avslutat pga det har blivit en miss då vår första bankman hade semester när köpet inträffade och han som klev in och hjälpte oss måste ha missat att gett dom uppgifterna till vår nuvarande bankman, så mitt konto med ett lån har oxå stått och tickat med en skitkass ränta, så där blir det också mer utgifter än vad som egentligen hade kunnat bara blivit inbakat i huslånet så hade dom pengarna funnits.
Så nu jävlar har vi gått igenom ekonomin HUR vi ska gå till väga..
Och när vi kom så långt och accepterade,började tänka och fundera och tänka annorlunda då har det börjat dykt upp det "smågrejer".
En trissvinst 50x10=500 kr.
500 kr är ingen förmögenhet MEN det är 500 kr som bara passade bra in nu.
Jag hade glömt bort att jag hade fonder på swedbank som har gått så dåligt och det är dom sämsta man kan ha då banken gör vinsten och inte du. MEN jag har aldrig orkat bytt! Nu så har dom suttit och tickat där och jag skulle iaf sälja dom oavsett om vi hade det kämpigt.
Men eftersom banken har missat allt det här så ligger dom kvar och ett litet värda har dom, en månadslön. Och det är precis det vi behöver för att komma ikapp efter vagnköp,engångs utgifter och blabla och vikan till och med köpa badrumsmöbel utan att ta något extra lån !

Det  känns som när man går och se bara hur allt är dåligt så går man med huvudet på sned och svär och allt ser fel ut. När man ändrar sitt tänkande och rätar upp huvudet så faller bitarna på plats och man får sitt AHAAA! och det motiverar mig att fortsätta LÖSA problem med ett "Kom igen nu!" istället för att sjunka ner till havets botten och drunkna och tycka synd om mig/oss.

“If you change the way you look at things, the things you look at change.”



Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always your choice.


Tycker jag passar in med detta inlägg :)




Kommentarer
Postat av: Emelie

Kikade in här på din blogg. Vilka peppande och tänkvärda ord. Du vet jag blev gravid med Wilde när Wiggo var 10 månader så jag förstår vad du menar, och med Wiggo fick kämpa, längta, gråta och grubbla över att det tog så lång tid. Är helt säker på att du snart kommer finna dig, EMMA, igen. För det är viktigt att inte "bara" vara mamma och sambo/fru, utan oxå kvinna, väninna och bara sig.



Efter Wiggo gick jag ner lite men inte så mycket sen kom Wilde och han är sjuk, har så varit sedan han låg i magen, så veckorna har bara sprungit iväg sen han kom med sjukhusvistelser, operation, skräck, förtvivlan och lycka. Vi har kastats mellan hopp och förtvivlan, och ingen tid har funnit för mig så jag sitter här med min lilla kanelbullemage än. 5 månader senare. Men, Du peppade mig nu! Ska försöka göra så mycket jag kan här hemma istället för att gå på pass då jag har väldigt svårt att lämna Wilde pga hans sjukdom. Men, Tack :)



Önskar ett till syskon till mina prinsar men inte riktig än, ett par år bort (om F vill alltså...) men till dess ska jag försöka hitta mig.



Kram till dig och all lycka <3

2012-01-16 @ 20:34:32
Postat av: emelie

Åh, håller helt med dig. Ibland vill man bara lägga sig ner och gråta som en liten unge och tycka synd om sig själv, men vem hjälper det liksom? Nä, det är bara att ta nya tag och komma igen! Tänk vad rika vi kommer bli sen, när vi är vana att varje korvöre går till renoveringar och i alla fall inte allt behöver gå dit. Liksom, någon gång lär det ju i alla fall bli halvklart så man kan slappna av lite ;) Pengar är jobbigt och det är jobbigt att vara vuxen ibland, tycker jag iaf! Kram på dig

2012-01-17 @ 19:54:51
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0