En trevlig helg!

Helgens timmar utnyttjades till fullo!
På fredag kvällen så kom mina barndomsvänner hit och käkade lite lätt middag (supergod sallad!),snack och en massa skratt! Det jobbas/pluggas heltid, alla har ett eller 2 barn livet går i 110 så att få ihop oss fyra är INTE lätt, men vi lyckades :D
Eller rättare sagt min söta sambo vet ju om att jag har mått sisådär och känner mig lite ensam och fast härute när jag inte har hunnit med körkortet än, så han skickade ett meddelande till L och kollade om hon kunde styra ihop något med alla fyra och det lyckades hon med! Dom är guld värda, jag behövde skratta och umgås med mina vänner utan barn, jag tror faktiskt vi alla behövde det :D
Så tack till min underbara sambo som får stå ut med en HEL DEL nu och lyckas ändå fixa och försöka så att jag mår på topp hela tiden, han är helt enkelt heeeelt fantastisk man! jag hade typgjort slut med mig om jag vore honom om man säger så, för jag är ingen walk in the park :P
Iaf så var fredagen väääldigt lyckad!!

Lördagen så vaknade jag 11!!!!!! Alltså närmare 12 timmars sömn fick jag vilket var helt underbart för nu börjar kroppen gå in på sov/vila-mycket-läget! Den förebereder sig nu så jag är rätt så trött om dagarna!
Men vi tog bilen in till stan och umgicks med min mamma och pappa, hyrde film och köpte lördagsgodis för 1a gången på 3v!! Ibland så får man, och vi låter bli läsken och dricker vatten eller loka och det känns skitbra!
Jag kommer inte behöva chocksluta med det "goda" och börja träna utan jag kommer inte äta det "goda" när jag väl börjar träna och det känns bra att man inte behöver tvinga sig utan att det har fallit naturligt in. Det känns BRA!

Söndagen åkte vi till åsbobacken med Ellie och åkte pulka, vilket hon gillar skarpt! Sen gick vi och åt lite lunch vid lugnet skidstadion, det är ett hus från 1907 somdom har flyttat dit och serverar lunch och fika, endast ekologiskt och mysfaktorn är slående. Det känns som man klev in i tidigt 1900-tal med alla möbler,inredningen.. Ja det var jättemysigt!
Sen på vägen till bilen som stod en bit bort så somnade Ellie i pulkan :D Såg sååå himla kul ut när ögonen åkte i kors och hon kunde verkligen inte hålla sig vaken!
Så hon somnade i bilen snabbt så vi åkte och tankade och åkte runt och efter en halvtimme vaknade hon (brukar annars sova 1,5-2timmar) och då åkte vi till hennes kusiner. Vi tog barn och pulkor till pulkabacken och var ute en bra stund och åkte pulka igen innan vi gick hem till dom för lite kaffe och MYCKET lek!
Fråga om vi alla tre var trötta efter den dagen? Vi kom hem runt 18-tiden så lite över 7 timmar var vi ute och härjade! Ellie somnade väldigt snabbt och både jag och T satt och gäspade hela kvällen!
Men det är ju så det ska vara, det var sånt härligt väder och barn mår bra av att vara ute,aktiveras och träffa andra så det spelar ju ingen roll att man är 36 v gravid och smdig som en flodhäst! Pulsa i snö och dra upp pulkan 100000000000 ggr uppför backen och springa runt hör till föräldrarskapet :D
Så en sak kom jag fram till, jag förstår att man ska ha en BRA hälsa när man skaffar barn för fy sjutton vilken ansträngande (men rolig) dag det var och Ellie är rätt så liten än! Så nästa år så lär det bli dubbelt såmycket åkande och utomhuslek!
Barnens jubel var oslagbart, när dom åker ner för backen med en förälder som sitter bakpå. Barnen OCH föräldrarna skrattar lika mycket och man gör "mamma igen" "pappa en gång till" och kutar uppför backen. SÅ jag vet vad jag har och vänta mig nästa år när Ellie är lite äldre och då kan jag fan inte se ut så här för då lär jag inte orka kuta upp och ner med pulka och barn :D
Grymt kul och man vet och SÅG hur mycket barnen älskade att åka,leka och grilla korv så det lär bli mycket sånt nästa vinter :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0