Ludvig Alexius Rocky Karlsson





Klocklslaget 03:51 fick vi höra vår sons ljuvliga skrik!

Värkarna började 29e feb runt 17 tiden men var oregelbundna 7-8 och ibland 9 minuter i mellan så vi stannade hemma till 05 då värkarna var kraftigare och hade 5-6 min i mellan. Jag ville åka in kolla eftersom jag hade en liiiiten blödning. Så kl 05 den 1 mars då åkte vi in. Allt gick ju skitbra, vattnet gick runt 9 som han hade bajsat i så dom hade stenghård koll och bestämde att köra med värkstimulerande dropp tidigt för att inte få en sådan förlossning som jag fick med Ellie dvs ett påverkat barn i magen. Tens apparat och lustgas användes flitligt tills jag fick Edan, då var det den OCH tens som gällde! Så fick jag feber igen, suck! men jag öppnade mig och hade bra värkar, fast gossen ville inte ramla ner ordentligt..
Jag snubblade på mållinjen, var öppen 10 cm och hade bra värkar, bebisen mådde bra, mamma Emma mådde inte bra min kropp hade börjat lagt av.. Så det vart ett snitt igen!
Så sammanlagt 36 timmar vart denna gång, så nr 2 behöver det inte alls gå snabbare för att komma ut, det kan gå åt andra hållet med :P
Ellie 24 timmar och Ludvig 36 timmar, fattar inte ens hur jag har orkat!

Men nu är han här 54 cm och 4000 g och alldeles perfekt!!

Ellie är en fantastisk storasyster redan, "bebis" ropar hon hela tiden och försöker trösta honom när han gråter och kela rmed honom. Så en bra början för dom två. Sen att han inte vill sova på nätterna utan grinar mest är ju en annan issue MEN han idag bara 5 dagar så man får ha överseende! Ska in till bvc och kolla vikten eftersom han hade gått ner det han fick och amningen hade inte riktigt kommit igång!

Så ångest AB om han har gått ner mer utan att jag har märkt det, då kommer jag känna mig som en kass mamma!
Vi har ju bara Ellie att jämföra med och hon verkar vara en one of a kind och "Vi-vet-inte-hur-det-är-att-vara-småbarns-föräldrar" för att hon var så "lätt" . och det verkar som att det är ovanligt så nu får vi väl känna på hur det är antar jag, men Ellie krånglade första 1-2 v med magen så lite har vi ju vart med om :P Men vi önskar självklart att Ludvig ärver sin systers egenskaper ;))

Namnvalet: tilltalsnamn Ludvig, starkt och fint namn som passar honom alldeles perfekt.
Mellannamnen: Alexius efter mormors pappa och Rocky har hans pappa valt då han är lite filmtokig och då kan ni ju gissa vilken film som tillhör hans favoriter ;)


Finaste pojken vår alldeles egna Mr Magoo <3









Kommentarer
Postat av: Marie

Ååh foto på klockslaget!!<3

Fan vad du är bra Emma. Han är underbar och ni måste vara så stola. Du Får Inte ha ångest även om det skulle visa sig att han gått ner! Du gör vad du kan och det är Ingen fara!



Ring om ni behöver något, precis vadsomhelst!!

2012-03-07 @ 15:07:43
URL: http://mariemelen.blogspot.com
Postat av: emelie

Åh så ljuvligt! Vilken kvinna du är som står ut såååå länge! Heja du. ♥ Tommy passar ju i kläderna, ska han bli kirurg kanske? ;) Längtar tills vi får träffa er!!! Kram :)

2012-03-07 @ 17:28:15
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0